NUENG TIPS MACRO

NUENG = ETT
TIPS = TIPS
MACRO = NÄRBILD


Alla ni som sitter i fattiglapps båten tillsammans med
mig ska få ett tips när det gäller systemkameror och objektiv.

(Jag tar inget ansvar om ni lyckas paja eran systemkamera
eller era objektiv, ni provar det här på egen risk)
För detta är inte helt oriskabelt om man är klåfingrig.

Men om ni inte äger något macro objektiv men endå vill ta extrema
närbilder, så kan ni ta loss objektivet och vända det bak&fram på
kameran och testa runt med zoom/fokus

Detta kallas freelensing(tror jag?)
Detta funkar med flera objektiv, vissa sämre, vissa bättre.

Kom ihåg att ni måste köra kameran i manuellt läge och ställa in
slutartid och sånt själv, nackdelen är att man inte kan ställa in bländartal(skärpedjup)
En annan grej är att det måste vara rejält med ljus när man gör det
här, annars får man har lång slutartid och det blir skit.

De här bilderna tog jag när jag vänt på mitt telezoom objektiv...
(Vet att jag inte är så jätte bra på att förklara)

Kommentarer
Postat av: taiki

sådan använder jag ---> http://fotofyndet.se/product_info.php?products_id=5268&osCsid=iik8vkfjnoud0vfie33j941pc4

2010-11-30 @ 23:24:49
URL: http://taikiphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0